Monday, February 20, 2012

all that I need



Assalam..

20.02.12
Hari ni dok cite pasal 'hati'..
Tapi bese laa..x semua org fhm..
Aku rasa nak tlg org sebab org lain memerlukan pertolongan aku.
Bukannya sebab aku tlg tuk mengharap apa2 lagi.
Mental Disorder?
Dah lama aku terfikir benda ni.
Setahun yang lepas, masa aku stress & down.
Shafa je yg faham kot.
Org lain mungkin fikir aku terlalu fikirkan tentang seseorang,
dan aku masih mengharap.
Honestly, aku bukan mengharap, tapi aku mohon petunjuk Allah.
Sebab setelah lamanya aku masih x dapat lupakan.
Tapi, walaupun setiap kali aku menadah tangan berdoa memohon,
aku menangis sedih,
tapi dalam hati aku, aku bangga cinta aku kuat,
Siapa yang tahu kisah Pemuda A dan Pemuda B?
Aku bangga aku mampu jadi Pemuda B.
X semua org fhm kita.
Aku slalu doakan dia bahagia.
Hinggakan aku berjanji dgn diri sendiri,
aku nak senyum & bahagia melihat dia bahagia,
bukan menangis lagi mcm sekarang.
Sebab aku tahu, kita akan bahagia
bila org yg kita syg bahagia..
Dan aku bersyukur dia juga doakan aku..
Dia mendoakan aku dapat cinta aku, yg lbh baik dari dia..
Dan dia menyuruh aku jauhkan diri dari dia dan family dia..
Ok, i will..
Thanx.
I wish.
I just want to be empathy..
Did u know this feeling?
Bila keluarga dia masih menganggap aku Zariyah yang sama..
Mereka yg mengharapkan aku kuat..
Dan aku akan kuat tuk hadapi semua ni..
Mendoakan org lain tuk kebahagiaan aku nanti.
Sapa yg x nak bahagia?
Sapa yang nak sangat ingatkan pengalaman pahit & sedih?
X ada sapa kan?
Sapa yang x nak nekad?
Nobody.
Tapi, org x fhm bila perasaan tu makin kuat,
dan ada suara yang berkata;
"Sabarlah..ini ujian Tuhan..kalau dugaan ini untuk menguji,
sabar & tabahlah..Allah tahu apa yang terbaik.."
Sebab tu aku relakan apa je yang terlintas di fikiran & yang hati rasakan..
X perlu terlalu nekad & berkeras tuk lupakan..
Masa akan tentukan, dan Allah ada sentiasa dgn kita..
Aku x mengharap pun..
Aku hanya inginkan petunjukNya untuk masa depan aku..
Sapa yang x nak cinta yang dicintakan?
Itu cinta, boleh dipaksa atau dihalangkah?
Jadi, bila makin aku ingin lupakan,
makin ia menghampiri setiap detik hidup aku,
maka aku biarkan saja..
Aku x tahu, tapi aku redha..
Aku x menolak sesiapa dan x menunggu sesiapa..
Aku pasrah..
Aku mmg tahu, x mudah org nak fhm..
Sebab aku pun penah ckp kat Shafa,
aku sendiri x fhm hati aku..
Tapi, aku bersyukur, Tuhan sentiasa menolong dan ada dgn aku..
Love hereafter; Cinta hingga ke syurgaNya,
thats all that I need..
Aku mengaku aku masih curious,
masih ingin tahu tentang hidupnya..
Aku x nak rasa bersalah & aku x tahu aku berdosa atau x,
sebab aku cintakan dia dlm hati..
Aku xkan ganggu kehidupan dia, aku akan jauhkan diri..
Dan aku juga perempuan yg masih fhm hati perempuan lain..
Dan yang aku harapkan,
Cinta dariNya untukku suatu hari nanti..
Tapi, aku x menanti dan mengharap apa2 pun..
Aku hanya berdoa tuk segalanya..
Ameen..
Doakan kebahagiaanku kawan.
Assalam.

+eccentriczara+

1 comments:

Anonymous said...

Thanks make me a way to find ur blog...finally ^_^
sadis je story kann...huhuhu...x mudah utk lupekan kisah lama...Sometimes when u are in deep water...U need to reach out to someone stronger than u...Until u can get back on your feet again....u never know how strong u are until being strong is the only choice u have.....no matter what u are facing there's always a way out...keep searching & chill zariyah...>.<
wateva it is...cinta pada Allah yang kekal abadi~

-crest-