Saturday, May 7, 2011

omma ♥


ari ni baru Sabtu,
tp dr smlm status kat fb & new entri psl Hari Ibu..
ok2, my turn..
even, bg aku Everyday is Mother's Day..
mcm status Keknis..
coz xkan bila Hari Ibu baru nak appreciate omma kita..
same opinion with Tasha,
xkan nak tgu Hari Raya baru nak mintak maaf nangis2..
ohh tidak bagiku!
ni untuk omma yg merupakan backbone aku selama ni,
slalu ade time susah & senang,
time gelak & tangis,
time lapar & kenyang,
time berjaga & tidur,
time panas & hujan,
time siang & dinihari
everyday, everytime, everywhere laa..
u :'(

Ibu
Emak
Ummi
Bonda
Mama
Mummy

ohh sume pggln yg korang gunekan..
tp ak ske pggl omma..
:)

mase kecik, aku pernah sound omma,
aku x nak adik..
kalo ade adik nnt aku majuk & lari umah..
gile brutal dr kecik..
alaaa mmg dr kecik aku tomboy kit..hikss
ekceli aku x nak adik aku kena buli cam aku..2 j
coz abg2 aku ske buli..siyes nakal!

dulu, omma pernah kata,
aku laa anak die plg dgr cakap..
*blushing*
dulu j laa pun.. :p
bila die ckp or suh buat pape,
mesti aku jwb, 'baik..'
x pernah ingkar or melawan pun..aicehhh!
tp..
tp..
tp..
bila da start study kat poly & UUM,
ke'bega'an terserlah..
aku makin degil, garang, ikut kepala sendiri..
da jd mcm abg2 aku..
hormon jantan kua blk gak nye :p

omma perempuan plg kental, tabah, sabar & kuat pernah aku jumpa..
aku adore semangat yg dia ada..
dia x mudah mengalah..
dulu Abah ada, omma duk rumah j..fully housewife..
tp bila Abah pergi, omma pikul sume tgjwb 2..
omma blh besarkan kitorang adik brdk..
omma blh buka kantin sndr..
omma bekerja keras tuk bg kesenangan kat kitorang..
i'm proud of u omma! :*

omma-BFF
btl ap yg Keknis ckp jgk..
*bsr pengaruh Keknis kat aku ek..hu2*
aku blh kongsi ap j ngan omma..
gossip artis, psl mmbr,
psl fashion, psl rambut, psl study,
psl boss aku yg aku yg loghat,
psl mkn and absolutely psl dady..
no prob lah!
bole j..
die akan nsht laa t..bg opinion die..
pokpek2 kit..
then bila aku explain, die akan fhm sndr laa t..
thanx omma :*

then omma slalu kate die suke aku pakai tudung..
die kate aku cantik..
*2 ayat bodek aku taw 2*
tp aku jwb, "adik nak pakai demi Tuhan then baru sebab omma k..
insyaAllah 1 ari nnt.."
*mak Brisu pn slalu ckp aku cantik b'tdung..haihhh*

no pin ATM card omma no lahir kiteorg adik beradik..
perghhh tgk 2 punya laa omma syg sampai ke no pin..
terharu beb!
angka 8 tetap ada..
no fon pun ada angka beday aku; 810.. :)

time study kat UUM aku jauh dgn omma..
selalu rindu-merindu..
asik cengeng j..
susah & senang omma laa yg aku ada..
Abah pergi 16 thn dulu..
it's ok, even tlalu cpt Abah pergi..
adik akan rindukan Abah sampai bila2..
*semoga roh Abah dicucuri rahmat..aminn*

tahun lepas, my BTM Convocation Day..
mcm2 omma berkorban..
even dgn xde duit, dgn abg2 aku x peduli nk bwkkn..
*thanx so2 much 2 dady 2*
omma laa yg aku ada..
omma yg bsusah pyh..
dgn dugaan banjir plak..
syukur semuanya dipermudahkan..
terima kasih Tuhan..

ohh kawen..
omma x pernah terlintas nak kawen taw..
omma kate die nak jumpa Abah kat syurga kalo diizinkan Tuhan..
:'(
sadis kan..
bercerai mati x sama mcm bercerai hidup..
omma sgt setia..
omma slalu kate Abah lelaki terbaik & plg ensem pernah dia jumpa..
:)
aku sgt agree!
tp Abah x laa ensem, Abah manis :)
kalo da cinta kan..
*u get it d?*
aku? aku kawen?
pernah sekali omma terkeluar ckp,
"adik dah kawen nnt jgn lupakan mak..
adik x kawen pun xpe laa..mak ade.."
smpai tahap cam2..
patut laa abg2 aku slalu jelez kat aku ckp yg aku ank ksygn omma..
*cengeng woo!*
then omma da makin open & ckp kat aku thn lepas,
"adik kawen laa lps Arie & Jojo da kawen.."
ekceli die sedih nak berpisah 2..
aku mmg xkan abaikan mak aku..
aku x nak dia rase lonely..
coz aku rase skrg prasaan 2..
dgn keadaan skrg pn, kawen xde dlm kamus hidup aku..
*someday, insyaAlah..*

lbnl,
aku syg omma sgt2!
aku nak jd mummy terbaik mcm omma nnt tuk anak2 aku..
aku nak bg kesenangan & kebahagiaan tuk omma..




+eccentriczara+

0 comments: